Het begin van deze eerste vakantiedag verliep niet zo vlot, het begon al aan de incheckbalie op de luchthaven. De computer was gecrasht, dan maar opgeschoven naar een andere computer waar de transportband stuk bleek te zijn, vervolgens bleek het inchecken maar niet op gang te komen omdat deze andere computer niet de correcte informatie opgeslagen had. Eigenlijk was er al een onregelmatigheid 2 dagen voor ons vertrek, een telefoontje van ons reisagentschap meldde ons dat we via een tussenlanding in Izmir naar Dalaman zouden vliegen. Vrij ongewoon want meestal is deze vlucht rechtstreeks. Niet erg natuurlijk, als we maar op onze bestemming aankomen, de vlucht duurde daardoor wel een uur langer dan voorzien. De totale reisduur van Brussel naar Dalaman en naar ons hotel (Maritim Grand Azur) duurde van 's morgens 6u30 tot laat in de namiddag.

Foto's

Op de luchthaven van Dalaman

Daar bleef het wachten op de reiskoffer van Cindy, de koffer bleek dus niet aangekomen. Dan maar richting afdeling "Lost and found", waar we de nodige formaliteiten hebben ingevuld en een P.I.R. document (Property Irregularity Report) ontvingen waardoor men uw bagage kan traceren via het "World Tracer" systeem. De mevrouw van de "Lost and found" ging ons op de hoogte houden via email maar we hebben er nooit een bericht van ontvangen.

Op zoek naar de bagage

Bij aankomst in ons hotel hebben we meteen het plaatselijke reisagentschap van Thomas Cook gebeld, die raadde ons aan om het P.I.R. document en een kopie van Cindy haar identiteitskaart door te faxen naar Diana Travel, het reisagentschap waarmee Thomas Cook in Turkije samenwerkt. Een medewerker haalt dan deze koffer op wanneer deze aangekomen is op de luchthaven van Dalaman. Misschien een beetje te voorbarig, maar we hoopten dat de volgende dag eventueel de reiskoffer zou meegebracht worden door onze Thomas Cook reisgids Nathalie Brabant, dit was iets te veel gehoopt. Er zou iets misgelopen zijn met de fax die in ons hotel doorgestuurd was naar Diana Travel (althans, dat werd ons verteld), er werden dus opnieuw kopies gemaakt en doorgefaxt.

Thomas Cook en Diana Travel

De volgende dag hebben we dan zelf gebeld naar Thomas Cook, de persoon die we daar aan de lijn hadden wist nergens van, Nathalie werkte die dag niet en een ander Nederlands sprekend persoon was er niet aanwezig. De communicatie tussen Thomas Cook en Diana travel was ondermaats, en Nathalie..., onze reisgids, was amper behulpzaam en totaal niet gemotiveerd om haar best te doen.

En verder zoeken

Dan maar nog eens gebeld naar de "Lost and Found" afdeling op de luchthaven van Dalaman, de contactpersoon die ons P.I.R. document aangemaakt had was niet aanwezig, de persoon die we aan de telefoon hadden was niet op de hoogte en verstond nauwelijks Engels, ook zij ging ons terug contacteren (opnieuw, nooit iets van gehoord). In het hotel zelf dan nog eens een ander meisje van Thomas Cook U.K. gecontacteerd, die was behoorlijk vriendelijker en behulpvaardiger dan onze gedemotiveerde reisgids Nathalie van Thomas Cook Belgiƫ. Uiteindelijk hadden we op dag vier toch de bagage terug, hij stond in de kamer van het hotel. De reiskoffer bleek eerder afgeleverd te zijn in Antalya.